Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
2015-11-15    Programowanie, Blog, C++, WinAPI, Gra, Projekt, Hackathon

10 października wziąłem udział w swoim pierwszym maratonie programowania. W tym poście chciałbym się podzielić swoimi przemyśleniami na ten temat, opisać z grubsza wydarzenie oraz stworzony projekt.

Jeszcze przed studiami, gdy dowiedziałem się o organizowanym maratonie, stwierdziłem, że muszę na nim być. Dogadałem się z nowo poznanym kolegą i razem wybrali się na niego. Na miejscu okazało się, że jesteśmy pierwszymi osobami. Pomogliśmy troszeczkę z przygotowaniami do imprezy, a przy czym zamieniliśmy parę słów o studiach i programowaniu. Po rejestracji moja drużyna składała się z pięciu osób, ale wszyscy pierwszoroczniacy.

Następnie przyszedł czas na słowa wstępu i krótką prezentację, a potem już na kodowanie. Niestety po chwili okazało się, że ja jako jedyny z mojej drużyny przejawiam jakieś większe umiejętności, które pozwolą stworzyć sensowny projekt. Wyszło na to, że ja zajmę się programowaniem, a pozostali skupią się na grafice. Patrząc na dysproporcje umiejętności moich i pozostałych członków drużyny było to chyba najlepsze wyjście.

Na początku mieliśmy bardzo ambitne plany. Jednakże, doszliśmy do wniosku, że należy je ograniczyć, bo prawdopodobnie nie wyrobimy się czasowo, w szczególność że jestem jedyną osobą odpowiedzialną za kod. Skończyło się na pewnego rodzaju przeróbce "Space Invaders".

Pierwszy raz w życiu miałem "przyjemność" kodowania pod presją czasu. Jak dla mnie bardzo ciekawe doświadczenia. Nawet podczas krótkiej przerwy na pizze, człowiek rozmyśla o następnych linijkach kodu. Wie ile jeszcze czeka go pracy i najchętniej porzuciłby tą pizze i zaczął dalej pisać.

Około 18 godziny projekt nabrał wreszcie wyglądu. Po wielu problemach, udało go wyprowadzić na prostą i ogólny silnik gry został już stworzony. Patrząc na ograniczenia czasowe mieliśmy jeszcze troszeczkę czasu, aby rozwinąć logikę gry. Starczyło go na zakodowanie punktacji, czasu oraz początku/końca gry.

Ok. 19:30 przyszedł czas na pierwsze prezentacje. Przestawialiśmy jako drudzy. Ja zająłem się sprawami technicznymi tj. demonstracją gry, a kolega Adam opowiadał o projekcie. Myślę, że wyszło naprawdę dobrze, a dodatkowo w lekko żartobliwy sposób.

Podsumowując: jako, że był to nasz pierwszy event tego typu to możemy być naprawdę bardzo zadowoleni, w szczególności ja. Gdyby było więcej czasu to na pewno gra zyskałaby nowe funkcje, ale i tak jestem bardzo usatysfakcjonowany, z tego co zostało stworzone.

Projekt ma na pewno potencjał z możliwością jego rozwoju. Kod został napisany dosyć elastycznie, a kolejne modyfikacje nie powinny sprawić problemów. Pomysły są, ale nie wie czy kiedykolwiek będzie czas aby je zrealizować.

W przyszłości planuję wzięcie udziału w kolejnych Hackatlonach. Jest to naprawdę cenne doświadczenie, które na pewno zaowocuje w przyszłości. Jest to także możliwość nauczenia się wiele nowych rzeczy a przy czym też możliwość poznania bardzo ciekawych osób.

Grę można oczywiście pobrać w dziale download.

gra.png
Dodaj komentarz:
Nick:
URL(opcjonalnie):