Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
2013-07-10    Programowanie, C++, WinAPI, Kod

Tworząc Sapera w WinAPI miałem potrzebę załadowania paru bitmap. Jak wiemy trywialne rzeczy w WinAPI wymagają wielolinijkowego kodu. Aby zaoszczędzić sobie czasu stworzyłem następującą klasę:
 
class Bitmap
{
    private:
        HBITMAP bitmapa;
        HDC kafelek;
    public:
        Bitmap(const char* src)
        {
            bitmapa = (HBITMAP) LoadImage(NULL, src, IMAGE_BITMAP, 0, 0, LR_LOADFROMFILE);
 
            if(!bitmapa)
            {
                MessageBox(NULL, "Blad wczytywania GRAFIKI!!!\n", "Error", MB_ICONERROR);
                exit(1);
            }
 
            kafelek = CreateCompatibleDC(0);
            SelectObject(kafelek, bitmapa);
        }
 
        operator HDC()
        {
            return kafelek;
        }
 
        ~Bitmap()
        {
            DeleteDC(kafelek);
            DeleteObject(bitmapa);
        }
};
 

Dzięki niej jesteśmy wstanie stworzyć w bardzo prosty sposób tablicę bitmap oraz odwoływać się do nich bezpośpośrednio.
Komentarze:
2013-08-08 18:54:09 = xyz
{
A może przykład użycia czy coś wiecej..
}
2013-08-08 21:53:38 = Szewy
{
Moim zdaniem sposób użycie nie jest konieczny, ponieważ każdy użyje tej klasy według własnego uznania. Chciałem jedynie pokazać jak szybko można wczytać bitmapę w WinAPI.
}
Dodaj komentarz:
Nick:
URL(opcjonalnie):